Rynek Infrastruktury
Kolejne zaproszenia wysłane
W sierpniu tego roku wysłane zostały zaproszenia do składania ofert na budowę 74 km dróg za prawie 10 mld zł. Wśród nich znajduje się Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku Puławska – Lubelska. Na oferty GDDKiA będzie czekać w przypadku S7 obwodnicy Radomia do 7 października, S8 Radziejowice – Paszków do 14 października, a obwodnicy Góry Kalwarii do 8 października.
Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy. Na wszystkich trzech zadaniach, firmy spełniły postawione przez Inwestora wymagania.
Obwodnica Radomia w ciągu S7
GDDKiA na styczeń przyszłego roku zaplanowała podpisanie umowy na wykonanie obwodnicy Radomia. Planowana realizacja zadania miałaby nastąpić w latach 2015-2018. Szacowany koszt inwestycji, wraz z dokumentacją i wykupem gruntów to ponad 1,2 mld.
Realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego.
Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. Ponadto wybudowane zostaną m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, urządzenia ochrony środowiska oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
S8 Radziejowice – Paszków
W przypadku drogi ekspresowej S8 z Radziejowic do Paszkowa, umowy z wykonawcami również ma zostać podpisana w styczniu. Roboty powinny trwać w latach 2016-2018. Koszt inwestycji wraz z dokumentacją i wykupem gruntów jest szacowany na prawie 1,3 mld zł.
Inwestycja została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy o długości 9,9 km rozpoczyna się w Radziejowicach i kończy w Przeszkodzie a drugi biegnie od Przeszkody do Paszkowa na długości 11,6 km.
Zakres inwestycji przewiduje m.in. budowę: 21,5 km drogi ekspresowej posiadającej dwie jezdnie po trzy pasy ruchu na odcinku Nadarzyn-Paszków, natomiast od Radziejowic do Nadarzyna dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (+ rezerwa pod 3 pas ruchu), czterech węzłów: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, 12 wiaduktów, trzech mostów, sześciu kładek dla pieszych oraz urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Obwodnica Góry Kalwarii w ciągu DK-50/79
Planowany termin podpisania umowy na realizację obwodnicy Góry Kalwarii to styczeń 2015. Budowa przewidziana jest w latach 2015-2018. Szacowany koszt inwestycji, wraz z dokumentacją i wykupem gruntów prawie 0,5 mld zł.
Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK-79 o długości około 5 km oraz DK-50 długości około 4 km. Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Wybudowane zostaną 3 węzły drogowe: Kąty, Marianki i Stadio”, ciągi pieszo-rowerowe, obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska, odwodnienie, drogi obsługujące tereny przyległe a także urządzenia infrastruktury podziemnej.
W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu, w tym m. in.: nawierzchni, poboczy, elementów BRD, istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i nr 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu.